ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

VTM gaat op zoek naar het meest ontwikkelde Vlaamse 'Zesde Zintuig'

VTM gaat binnenkort op zoek naar de Vlaming met het meest ontwikkelde 'Zesde Zintuig'.
door Tsenne Kikke - woensdag 2 april 2008 6:16

VTM gaat dit najaar op zoek naar de Vlaming met het meest ontwikkelde 'Zesde Zintuig'. In dit programma krijgen kandidaten de gelegenheid hun spirituele kunnen te demonstreren met verschillende helderziendentests. Diegene die het best scoort op de verschillende proeven wordt tot winnaar uitgeroepen. Met andere woorden ...

- 'Heb jij een sterk ontwikkelde intuïtie?'
- 'Een bijzondere gave?'
- 'Of ken je zo iemand onder jouw vrienden en kennissen?'

Kan jij kaartlezen? Vertrouw je blindelings op je pendel? Doe je aan numerologie? Werk je met een wichelroede? Automatisch schrift? Handlezen? Of voel jij mensen gewoon bijzonder goed aan? Iedereen die meent over een zesde zintuig te beschikken kan zich NU inschrijven.

Schrijf een briefje waarin je jezelf en je gave voorstelt, naar: Het Zesde Zintuig - Stationlei 74 - 1800 Vilvoorde

Of mail naar: [email protected] - Voor meer informatie: tel. 02/254 07 04 - tel. 02/254 07 23

De Redactie 'Op zoek naar het Zesde Zintuig'
TévéCompany - Stationlei 74 - 1800 Vilvoorde
02 254 07 04 - 02 254 07 23

PS: Houd in elk geval zaterdag 21 juni al vrij!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elke mens bezit de een of andere gave. De ene schildert, de andere speelt of componeert muziek, enzovoorts. De hersenen werken als een soort van computer: wat er in zit, komt er uit. Een Mozart kon al op zijn 6-jarige leeftijd muziekstukken componeren. Kwam die inspiratie uit zijn eigen brein? Of kan het zijn dat hij het intuïtief van ergens buiten hemzelf heeft opgevangen? Via een of ander zesde zintuig, bijvoorbeeld? Of geef het een andere naam: het resultaat telt, niet de benaming ervan.

Neem Akiane Kramarik bijvoorbeeld. Ooit van gehoord? Zo niet..., hieronder vindt je enkele van haar meesterwerken. Zij bezit de gave om spirituele, sterk emotionele schilderijen te creëren en, zegt ze, allen geïnspireerd door God. En het bleef niet bij tekenen en schilderen. Op slechts enkele maanden tijd leerde ze piano spelen... Nu speelt ze niet enkel en alleen piano, maar ze componeert ook nog bovendien. En, Akiane Kramarik is slechts 12 jaar oud! Via haar zesde zintuig - of, nogmaals: noem het wat je wil - heeft ze een aangeboren gave ontwikkeld. Een gave waarvan we versteld staan.



Zo zijn er in de wereld nog tientallen andere voorbeelden.

In de wereld van BZW, of Buitenzintuiglijke Waarnemingen, zijn er ook mensen met zeer bijzondere gaven. De ene is wat beter dan de andere, maar deze regel gaat op in elke discipline. Zie: ik kan je leren fietsen, maar niemand kan je garanderen dat je een de Ronde van Frankrijk zult winnen. Bovendien zijn we soms veeleisend. Ik bedoel: we verwachten van paragnosten dat ze elke dag 'presteren'. Zelfs de beste sportman presteert niet elke dag op eenzelfde manier. En dan hebben we nog de sceptici... In mijn ervaringswereld zijn het meestal mensen die zelf nooit iets in hun leven hebben opgebouwd. Toch niets positiefs. Waarom niet? Gewoonweg omdat ze geboren zijn om het werk van anderen tot op de grond af te breken. En sceptici vind je overal..., net zoals er voor elk positief een negatief is, eigen aan de wereld der harmonieën. Anders uitgedrukt: evenwicht kan er slechts bestaan als de plus gelijk is aan de min.

Een feit is: soms spreken paragnosten elkaar drastisch tegen. De ene zegt rood, de andere blauw, en nog iemand anders zegt geel, bijvoorbeeld. En toch kunnen ze ons alle drie de waarheid vertellen. Elke paragnost kan namelijk een deel zien van een veel groter geheel. Dit doet me denken aan het verhaal van de olifant en de zes blinden. In dit verhaal verkennen zes blinden een olifant, op de tast.

Omdat ieder van hen slechts een deel van één en dezelfde olifant onderzoekt, hebben ze er een totaal ander beeld van - met als gevolg, dat ze tot verschillende inzichten komen over wat een olifant eigenlijks is.

De eerste voelt aan de staart en zegt dat de olifant op een stuk touw gelijkt.

De tweede slaat zijn armen om de poot en zegt dat de olifant eerder op een boom lijkt, of op een pilaar misschien.

De derde voelt aan zijn slurf en maakt de vergelijking met de slang; maar het kan ook een lange holle buis zijn, zei hij.

De vierde betast de slagtand en besluit dat een olifant zo hard en glad is als gepolijst marmer en denkt dat het een speer is.

De vijfde voelt het oor aan en legt de associatie met een handgeknoopte tapijt. "Wacht," zei hij, "misschien is het wel een waaier."

De zesde tenslotte, voelt de zijkant van het lichaam aan en zegt dat de anderen verkeerd zijn omdat een olifant eerder kan vergeleken worden met een ruwe muur.



Ieder van hen had op de tast een klein deel van het lichaam van de olifant onderzocht. Maar geen van hen had daardoor een juist beeld van het geheel verkregen. In plaats daarvan vormden ze allemaal hun eigen beeld van ervan. Met andere woorden: ieder van hen had gelijk omdat ze een deel van de waarheid vertaalden - en tóch spraken ze elkaar tegen.



Op eenzelfde manier kan elke paragnost de waarheid uitspreken, hoe tegenstrijdig die ook mag zijn ten opzichte van iemands anders 'waarheden'. De kunst bestaat er dus uit om op de één of andere manier de juiste stukjes puzzel aan elkaar te leggen.

In elk geval kijken we uit naar de eerste uitzending van 'Het Zesde Zintuig' én... zijn we nieuwsgierig naar de resultaten! Jij ook?...

Commentaar


Wees de eerste om te reageren!

Reageer


Opgelet: momenteel ben je niet ingelogd. Om onder jouw eigen naam te posten kun je hier inloggen.

Mijn naam:
Mijn e-mail adres:
Mijn commentaar:
Verificatie:
Typ de code hierboven in:


School voor ontwikkeling van De Innerlijke Mens


Adverteer op Spiritualia
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2024 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht