ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Het South Beach dieet

Originele titel: The South Beach diet cookbook

Arthur Agatston

Het South Beach dieet Type: Paperback
Uitgever: Unieboek
Gewicht: Onbekend
Aantal Pagina's: 341
ISBN: 90-269-6616-4
ISBN-13: 978-90-269-6616-3
Categorie: Gastronomie
Richtprijs: € 24,95

Korte Inhoud


Verrukkelijk eten dat ook nog eens goed voor je is - dat is de basis van het South Beach dieet en de reden dat miljoenen mensen over de hele wereld het hebben gekozen als een nieuwe manier van eten om een leven lang vol te houden. Goed voor hun gezondheid én hun taille!

Het South Beach dieet Kookboek bevat meer dan 200 recepten die gemakkelijk ingepast kunnen worden in het South Beach dieet. Ze zijn eenvoudig genoeg om dagelijks klaar te maken, maar bijzonder genoeg om ze bij een speciale gelegenheid te serveren. Mét kleurenfoto's die je het water in de mond doen lopen en 25 recepten van echte topkoks.

Of je nu een South Beach adapt van de eerste orde bent, of net kennis maakt met dit programma, je vindt een wereld van inspiratie in het South Beach dieet kookboek, waardoor het erg gemakkelijk wordt om aan je programma te houden.

Het South Beach dieet – Het smakelijke uitgebalanceerde dieet waarbij je kunt eten wat je wilt en tegelijkertijd gewicht verliezen.

Uittreksel


Blz. 2: Waarom bestaat er zoveel verwarring rond diëten? Voor het grootste deel is dit te danken aan het feit dat nieuw onderzoek ook nieuwe informatie aan het licht heeft gebracht, waardoor het conventionele inzicht over hoe ons lichaam met voeding omgaat, is veranderd. De belangrijkste effecten van vezels, de glykemische index (hoe snel een voedingsmiddel je bloedsuiker laat stijgen), goede vetten en het prediabetssyndroom op gewicht en gezondheid werden tot voor kort eenvoudigweg niet begrepen.

Diëten faalden echter ook omdat ze geen rekening hielden met de manier waarop de gemiddelde mens zich gedraagt. De gewichtsverliesregimes waren vaak onpraktisch, verwarrend, onnatuurlijk en vooral streng.

Ik had een perfecte positie als het ging om hoe verkeerde opvattingen over voeding en gewichtsverlies ons op een verkeerd spoor konden zetten. Als cardioloog ligt mijn grootste belang in de preventie van hartziekten. Het resultaat waar ik tot dusver het meest trots op ben, is mijn rol in de ontwikkeling van een hartscanprotocol, dat elektronenbundeltomografie scantechnologie gebruikt, die in enkele minuten gemakkelijk en pijnloos de opbouw van arteriosclerose in de vaatwanden kan opsporen, jaren voordat dit een hartaanval of beroerte veroorzaakt. Over de hele wereld wordt het meten van coronair calcium (of plaque, zoals veel mensen zeggen), aangeduid als de Agatston-score.

Recensie

door Tsenne Kikke
Wie dit boek leest, wordt geleerd de goede vetten en goede koolhydraten te onderscheiden van de slechte vetten en koolhydraten. Hierdoor val je af, verlaag je je cholesterol, verminder je risico's op hart- en vaatziekten, en hoef je geen honger te lijden, beweert Agatston. Wat houdt het South Beach dieet in?

(1) Gewicht kwijtraken in drie gemakkelijke stadia (2) Goede vetten en koolhydraten scheiden van de slechte. Pasta, brood, frietjes, aardappelpuree, rijst en brood en granen zoals muesli zijn bijvoorbeeld uit den boze. Maar vis, schaaldieren, vlees, eieren, kaas, noten en groenten zijn goede voedingsmiddelen die je volgens Agatson ruim mag eten. Het dieet is makkelijk te volgen en zorgt ervoor dat uiteindelijk je cholesterol ook daalt. (3) Niet hongeren: drie maaltijden én tussendoortjes (4) Automatische verbetering van de gezondheid (5) Meer dan 120 recepten, ontwikkeld door een voedingsdeskundige (6) Sporten niet noodzakelijk (7) Geschreven door een cardioloog, vertaald en bewerkt door beauty- en dieetgoeroe Anna van Wittenberghe.

Het South Beach bestaat uit fases waarin je iets leert of juist afleert. In de eerste fase leer je jezelf een halt toe te roepen en je niet meer te 'overeten'. We nemen vaak namelijk teveel eten tot ons, terwijl we die energie niet compenseren. Daarom bestaat dit deel uit gezond eten. De zoete tussendoortjes zijn verboden en je eet in plaats van granen en volkoren produkten juist groenten, vlees en vis. Deze fase duurt meestal twee weken.

In de volgende fase ga je langzaam weer wat koolhydraten eten. Hierbij is het belangrijk dat je afwisselt en niet alles tegelijk gebruikt. Wil je '€™s avonds pasta eten? Neem dan '€™s middags geen brood tot je. Zo leer je volgens het South Beach Dieet een balans te brengen in je inname van koolhydraten. Deze fase is waarschijnlijk het moeilijkst en duurt ook het langst. Je gaat hiermee door tot je op gewicht bent. Dat kan dus een paar weken duren, maar ook een paar maanden.

Fase drie is wat makkelijker. Je mag weer wat meer '€˜slechte'€™ produkten eten, waarbij je rekening houdt met de afwisseling. Als je deze fase volhoudt zal het jojo-effect waarschijnlijk niet optreden, omdat de voor jou geschikte balans hebt gevonden. Deze manier van eten kun je de rest van je leven volhouden.

Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2021 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht