ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

iSteve - Steve Jobs in eigen woorden

Originele titel: I, Steve: Steve Jobs in his own words

George Beahm

iSteve - Steve Jobs in eigen woorden Type: Paperback
Uitgever: BBNC Uitgevers
Gewicht: 215 gram
Aantal Pagina's: 157
ISBN: 90-453-1315-4
ISBN-13: 978-90-453-1315-3
Categorie: Management
Richtprijs: € 12,5

Korte Inhoud


Steve Jobs was een genie, een vernieuwer, een pionier, een visionair - en misschien wel de meest geliefde miljardair ter wereld. Hij had de ongeëvenaarde kwaliteit om onweerstaanbare producten te creëren en op de markt te brengen. Bedenk wat hij heeft betekend voor de muziek (iTunes en de iPod), de telecommunicatie (iPhone), boeken (iBook) en tablets (iPad). Hij heeft ons middelen en mogelijkheden geschonken die de manier waarop we leven en werken hebben veranderd.

iSteve presenteert de beste, meest intrigerende inzichten van Steve Jobs. Meer dan 200 essentiële quotes voor iedereen die innovatieve oplossingen en inspiraties zoekt voor zijn of haar werk en leven. Het perfecte cadeau voor iedereen die is geïnteresseerd in deze grote Amerikaan.

Hij veranderde ons leven, zette een hele industrie op haar kop en zorgde ervoor dat wij allen de wereld op een andere manier bekijken. - Barack Obama

De impact van zijn bestaan zal over vele generaties nog voelbaar zijn. - Bill Gates -

De wereld is onmetelijk veel beter dankzij Steve. - Apple -

Uittreksel


De organisatie is schoon, eenvoudig te begrijpen en transparant. Alles werd alleen maar eenvoudiger. Dat is een van mijn mantra's - concentratie en eenvoud. - Businessweek.com, 25 mei 1998 -

Klachten van klanten: Ik heb honderden e-mails gekregen van klanten die een iPhone hadden gekocht en die van streek waren omdat Apple de prijs van een iPhone twee maanden na de lancering ervan met 200 dollar liet zakken. Na al die e-mails gelezen te hebben, heb ik een paar opmerkingen en conclusies... Verandering en verbetering vinden altijd plaats, en er zal altijd iemand zijn die een product heeft gekocht vóór een bepaalde datum en daardoor de nieuwe prijs of het nieuwe besturingssysteem of het nieuwe wat-dan-ook misloopt. Zo gaat dat in de wereld van de technologie. Als je blijft wachten op de volgende prijsdaling of op het nieuwe, verbeterde model, zul je nooit een technologisch product kopen. Er gloort immers altijd iets beters of goedkopers aan de horizon... Zelfs als het verlagen van de prijs van de iPhone een juiste beslissing was en zelfs als er hobbels zitten in de weg van de technologie, moeten we beter ons best doen om voor onze eerste iPhone-gebruikers te zorgen, terwijl we agressief achter nieuwe gebruikers aan gaan met een lagere prijs. Onze eerste klanten hebben ons vertrouwd en we moeten dat vertrouwen niet beschamen op zulke momenten. - Website van Apple, september 2007 -

Kracht van medewerkers: Het is niet mijn taak om het mensen gemakkelijk te maken. Het is mijn taak om hen beter te maken. - CNNMoney/Fortune, februari 2008 -

Uitmuntendheid: Mensen beoordelen je op je prestaties, dus daar moet je je op concentreren. De kwaliteit moet voorop staan. Sommige mensen zijn niet gewend aan een omgeving waarin uitmuntendheid de norm is. - Steve Jobs: The Journey is the Reward, 1987 -

Opwinding: We hebben de iMac ontworpen om de dingen te kunnen leveren waar de klanten het meest om geven, de opwinding van het internet en de eenvoud van de Mac. iMac is de computer van volgend jaar voor 1299 dollar, niet die van vorig jaar voor 999 dollar. - Persbericht Apple over iMac, 6 mei 1998 -

Lancering van de Mac: Het is nu 1984. Het lijkt erop dat IBM alles wil hebben. Apple wordt gezien als de enige die nog met IBM kan concurreren. De detailhandel die IBM eerst met open armen ontving, is nu bang voor een toekomst die door IBM wordt beheerst en gecontroleerd. Ze wenden zich steeds vaker tot Apple, volgens hen de enige kracht die kan zorgen voor hun toekomstige vrijheid. IBM wil alles hebben en richt zijn vizier op de laatste hindernis op zijn weg: Apple. Zal 'Big Blue' de hele computerindustrie overheersen? Het hele informatietijdperk? Had George Orwell gelijk? - Apple programmaverklaring voor de '1984; Macintosh advertentie, 1983 -

Je moet uitvinden waar je van houdt. En dat geldt evenzeer voor je werk als voor je partners. Je werk zal een groot deel van je leven in beslag nemen. De enige manier om echt voldaan te zijn is door iets te doen wat volgens jou ontzettend goed werk is. En de enige manier om ontzettend goed werk te doen is door van je werk te houden... Wees niet met minder tevreden. - Toespraak tijdens een diploma-uitreiking bij de Stanford University, 12 juni 2005 -

Passief versus actief denken: Televisies en personal computers zullen volgens ons niet versmelten. We denken feitelijk dat je televisie kijkt om je hersenen uit te schakelen en dat je met je computer werkt als je je hersenen wilt inschakelen. - Macworld, 2 februari 2004 -

Pc als centraal digitaal aansluitpunt: We denken dat de personal computer in het volgende grote tijdperk het centrale digitale aansluitpunt zal zijn voor al deze apparaten. - Time, 14 januari 2002 -

Nalatenschap van de Mac: Je hebt de advertentie uit 1984 gezien. Macintosh was in feite dat relatief kleine bedrijfje in Cupertino, Californië, dat het opnam tegen de reus IBM en zei: 'Wacht eens even, wat jullie doen, is niet goed. Dit is niet de richting waarin wij willen dat computers gaan. Dit is niet wat wij willen nalaten. Dit is niet wat wij willen dat onze kinderen leren. Dit is niet goed, en we zullen jullie de goede manier om het te doen laten zien, en dat is dit. Hij heet Macintosh en is echt heel veel beter.' - Smithsonian lnstitution Oral and Video Histories, 20 april 1995 -

Recensie

door Tsenne Kikke
Dit is een prachtig boek dat, mijns inziens, steengoed de gedachte van Steve Jobs weergeeft. Indien je een leider van mensen wenst te worden, is dit boek een echte aanrader. In iSteve staan uittreksels van een 200-tal gezegden en uitspraken die in de media gepubliceerd werden in de laatste dertig jaar. Mensen, die op zoek zijn naar inspiratie, zullen er gegarandeerd hun gading in vinden. Dit werk mag in wezen in geen enkele bibliotheek ontbreken!

Koop dit boek bij


Bestellen
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2020 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht