ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Intuïtie - De sleutel tot succesvol ondernemen

Originele titel: Practical intuition for success

Laura Day

Intuïtie - De sleutel tot succesvol ondernemen Type: Paperback
Uitgever: BBNC Uitgevers
Gewicht: 340 gram
Aantal Pagina's: 222
ISBN: 90-453-1247-6
ISBN-13: 978-90-453-1247-7
Categorie: Opleidingen
Richtprijs: € 17,95

Korte Inhoud


Voorgevoel. Zesde zintuig. Instinct. Een stemmetje. Het geeft niet hoe je het noemt, maar intuïtie speelt een rol in de beslissingen die we elke dag nemen. Dit geldt niet alleen voor het leven van alledag, maar ook voor het zakenleven.

In plaats van te denken, moet je doen. Begin te luisteren naar je intuïtie, stop met analyseren en vergroot je zakelijke succes. Daarmee kun je de volgende problemen aanpakken:

* Hoe bereik ik meer
* Hoe presteer ik beter?
* Hoe word ik meer waard?

In Intuïtie van Laura Day wordt uitgelegd hoe je beter kunt gaan luisteren naar je voorgevoel en wat dat voor je kan betekenen.

Het boek legt aan de hand van voorbeelden en oefeningen uit hoe je je intuïtie kunt ontwikkelen. Het begint met je bewuster te maken van de kwaliteiten en behoeften van jou en je bedrijf. Zodoende weet je beter waar je kracht ligt en wat je ermee kunt doen. Door je bewust te worden van je eerste ingevingen, ontsluit je informatie die anders verborgen blijft. Zo kun je met behulp van je intuïtie de markt voor blijven! Je zult zien waar de kansen liggen en ze beter benutten.

Denk minder, handel sneller en vergroot je succes door middel van je intuïtie.

Uittreksel


Blz. 8: Proloog

In de laatste tien jaar heb ik verschillende soorten mensen, bedrijven en instellingen geadviseerd. Ik werd meestal te hulp geroepen in tijden van verandering of crisis, vaak met de vraag om tot in detail een klein deel van de verrichtingen te evalueren. Ik zag meestal niet meer dan fragmenten van wat er in een bedrijf omging: marketing, incasso, klantenservice of wat dan ook.

Toen ik daar advies gaf, besefte ik dat van mij meer verwacht werd op zichzelf staande symptomen te beoordelen dan de fundamentele oorzaak van bepaalde problemen te zoeken. Door de persoon of het bedrijf als een geheel te benaderen, konden we niet alleen het specifieke probleem efficiënt oplossen maar ook tegelijkertijd een groot aantal andere problemen die er schijnbaar niets mee te maken hadden. Ik kwam ook mensen tegen die in de zakenwereld met moeilijkheden te kampen hadden omdat ze eenvoudigweg, om verschillende redenen, op de verkeerde weg zaten. Ik wachtte op de kans om het systeem van een bedrijf of een individu als een geheel te benaderen. In mijn eigen leven kreeg ik die kans. Na de geboorte van mijn zoon werd ik geconfronteerd met mijn eigen zakelijke crisis. Niet alleen was mijn financiële steun weggevallen, maar tegelijkertijd werd ik getroffen door enorm hoge kosten die daar los van stonden. Ik volgde mijn intuïtie en kwam daardoor weer in een heldere dialoog met mezelf en alle aspecten in mijn omgeving. Ik ervaarde uit de eerste hand hoe je door iets waardevols voor jezelf te doen, iets waardevols, verkoopbaars en integers voor anderen kunt creëren. Door met mijn intuïtie mijn integriteit te herstellen, boekte ik zelf meer succes in elk aspect van mijn leven.

Dit boek heb ik geschreven om u zowel een perspectief als een aantal methoden te bieden waarmee u uw persoonlijke succes kunt verhogen.

Inleiding

Dit boek is uw wegenkaart naar een rijke toekomst

Ik neem aan dat u met dit boek wilt bereiken dat uw inkomen of uw eigenwaarde toeneemt. Maar ik neem ook aan dat u effectief en efficient wilt werken aan iets wat u voldoening schenkt en bijdraagt aan de kwaliteit van uw leven.

Dit boek is dus een antwoord op de volgende vraag: Hoe kan ik mijn welstand verhogen door te zijn wie ik ben? Dat klinkt misschien hoogdravend. Per slot van rekening zouden de meeste mensen al tevreden zijn als ze wat meer geld verdienden. Maar persoonlijke voldoening? Is dat niet een beetje te veel gevraagd?

Nee, dat is het niet. Het is niet moeilijk uw welstand te verhogen door uzelf te zijn. Het wordt pas moeilijk als u zich anders wilt voordoen dan u bent. Succes in zaken is geen kwestie van 'de concurrentie te slim af zijn'. Het gaat er gewoon om te zijn wie u bent. En dat geldt zowel voor bedrijven als voor individuen.

U hebt de markt iets unieks te bieden. U hebt binnen in uzelf ook een uniek bedrijfje, als u die kant op wilt. Dit boek reikt u een stapsgewijze methode aan om wat voor ambitie ook waar te maken, en daardoor ook uw welstand te verhogen. Het enige wat u nodig hebt is een goede interactie met de juiste persoon, en inzicht in een behoefte van uw markt waaraan nog niet is voldaan.

In het eerste hoofdstuk al leert u technieken die u onmiddellijk in praktijk kunt brengen. Vandaag nog. Nu.

U hebt alles wat u nodig hebt al in huis

Ik ga u niet laten zien hoe u zichzelf of uw markt moet veranderen. Nee, ik zal u laten zien hoe u uit de vaardigheden en de kennis en ervaring waarover u reeds beschikt kunt kiezen, en veel effectiever gebruik kunt maken van die verworvenheden. Kortom, dit boek laat u zien hoe u beter gebruik kunt maken van uzelf.

Komt een van deze situaties u bekend voor?

'Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Ik lees verhalen over mensen die een zaak opzetten, gebaseerd op de meest eenvoudige, voor de hand liggende ideeën - en die verdienen in de kortste tijd een fortuin. Waarom lukt mij dat niet?'

'Ik sta aan het hoofd van een afdeling die elk kwartaal minder presteert. We hebben er adviseurs bij geroepen en alle moderne managementtrucs uitgeprobeerd, maar niets lijkt te werken. Wat doen we verkeerd?'

'Ik ben directeur van een groot bedrijf waarvan de productie, kwaliteitscontrole en opbrengst stijgen, terwijl het marktaandeel en de aandelenprijs gestaag zakken. Hoe kan ik daar iets aan doen?'

'Ik heb al mijn pensioenfondsen in aandelen geïnvesteerd. Hoewel mijn effecten het de laatste tien jaar goed gedaan hebben, maak ik me zorgen over de recente wispelturigheid op de aandelenmarkt. Is de tijd van de stijgende koersen voorbij? Moet ik mijn winst pakken en die veiliger investeren?'

'Ik ontmoet mensen in mijn branche die niet alleen afgestudeerd zijn, maar soms zelfs zijn gepromoveerd. Mijn achtergrond haalt het daar niet bij. Ik heb niet dezelfde voordelen, dezelfde geldmiddelen, noch dezelfde ambitie en vastberadenheid.'

'Ik heb mijn best gedaan in mijn huidige beroep. Maar ook al heb ik er alles voor gedaan, ik schop het niet erg ver. Het bedrijf waar ik werk heeft pas iemand van buiten aangenomen voor een functie die ik altijd al had willen hebben. En het ergste is, die persoon had minder ervaring en minder kwalificaties dan ik. Waarom lukt het me niet om hogerop komen?'

'Ik heb elke dag vreselijk veel goede ideeën, maar ik lijk er niets mee te kunnen doen. Ze vallen in brokken uiteen, en een jaar later kom ik iemand tegen die ze bij elkaar veegt en er iets succesvols van maakt. Het is hetzelfde idee, en dan nog niet eens zo goed uitgevoerd als ik had kunnen doen.'

'Ik ben wel succesvol maar het kost me voortdurend heel veel moeite om het zo te houden. Wanneer kan ik eens rustig genieten van wat ik bereikt heb? Ik beleef er maar weinig plezier aan als ik mezelf zo moet uitputten om bij te blijven.'

'Ik heb al jaren veel succes, maar de laatste tijd begint er het een en ander mis te gaan. Mijn oude trucs werken niet meer. Ik ben bijna bang om nog iets te ondernemen, want alles wat ik aanpak, loopt verkeerd af.'

Recensie

door Tsenne Kikke
Succesvolle zakenlieden gebruiken het. Mensen die alle dagen op de beurs speculeren, zouden het niet zonder kunnen. Laura Day heeft het over intuïtie en eenieder van ons draagt het in zich mee. Sommigen vertalen het als een 'zesde zintuig'.

De kunst bestaat er dus uit om het te (h)erkennen en te weten hoe ermee om te gaan. En daarover gaat het in dit boek. Je kunt die intuïtie in jezelf gebruiken om meer geld te verdienen, om er bestaande problemen mee op te lossen, zakelijke strategieën uit te werken, jouw creativiteit beter ontwikkelen, jouw algemeen welzijn vergroten, enzovoorts.

Het is geen gewoon leesboek, maar een stappenplan-doe-het-zelf-boek, boordevol gevuld met voorbeelden en praktische oefeningen, allemaal bedoeld om jouw intuïtie aan te boren. Wel is de inhoud van het boek eerder naar vrouwen gericht dan naar mannen.

Koop dit boek bij


Bestellen
Bestellen
Bestellen
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2019 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht