ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Waarom mannen en vrouwen elkaars naam moeten onthouden

Originele titel: Easy Peasey - People skills for life

Allan & Barbare Pease

Waarom mannen en vrouwen elkaars naam moeten onthouden Type: Paperback
Uitgever: Het Spectrum
Gewicht: 170 gram
Aantal Pagina's: 109
ISBN: 90-274-3273-2
ISBN-13: 978-90-274-3273-5
Categorie: Opleidingen
Richtprijs: € 12,5

Korte Inhoud


Hoe onthoud je iemands naam? Wat moet je zeggen zodat mannen luisteren? Wat moet je niet zeggen zodat vrouwen luisteren? Hoe zeg je 'dank je wel'? Hoe begin je een conversatie en houd je die gaande? Hoe kun je echte complimentjes geven? Hoe beantwoord je de telefoon op je werk?
Sommige mensen lijken van nature charisma te hebben. Toch kan iedereen een positieve indruk maken op anderen. Je hoeft je alleen maar een paar simpele vaardigheden eigen te maken. Op hun typische manier laten Allan en Barbara Pease zien welke. Kort maar krachtig geven zij in Waarom mannen en vrouwen elkaars naam moeten onthouden en vooral niet over zichzelf moeten praten tips om meteen in de praktijk te brengen. In het dagelijks leven, thuis en op het werk.
Allan en Barbara Pease geven trainingen over communicatie. Zij schreven diverse boeken waaronder de internationale bestsellers Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen, Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen, Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen.
Drie stappen om iemands naam te onthouden: 1. Herhaal de naam Wanneer je aan een onbekende wordt voorgesteld, spreek zijn of haar naam dan tweemaal hardop uit. Zo weet je zeker dat je de naam juist gehoord hebt en kun je hem beter onthouden. Als je wordt voorgesteld aan Susan, zeg dan: 'Susan, leuk je te ontmoeten, Susan.' 2. Verander de naam in een object Namen zijn moeilijk te onthouden omdat het geen voorwerpen zijn die we voor ons zien. Creëer daarom een beeld voor jezelf van een voorwerp dat lijkt op de naam. Bijvoorbeeld: als iemand Kathy heet, denk dan aan een kat. 3. Creëer een idiote scène Bedenk vervolgens een grappige scène met iets specifieks van die persoon. Bijvoorbeeld: als Kathy drie gaatjes in haar oor heeft omdat ze normaal oorbellen draagt, stel dan een kat voor die met zijn klauwen aan haar oor hangt. Het geheim is: hoe gekker de scène, hoe makkelijker het is de naam te onthouden.

Uittreksel


Blz. 13: Het is aangetoond dat de menselijke behoefte om zich belangrijk te voelen intenser is dan lichamelijke behoeften zoals honger, omdat nadat hij heeft gegeten immers geen honger meer heeft. Ze is zelfs intenser dan de behoefte aan liefde, omdat deze nadat liefde is verkregen, is bevredigd. Zij is zelfs ook intenser dan onze behoefte aan veiligheid omdat deze als iemand eenmaal veilig is, niet meer aan de orde is.

Het verlangen zich belangrijk te voelen is de sterkste constante menselijke drang en vormt een kenmerk dat ons onderscheidt van de dieren. Het maakt dat mensen merkkleding willen dragen, luxeauto’s willen rijden, een titel op hun naambordje hebben of opscheppen over hun kinderen. Het is de voornaamste reden waarom kinderen zich bij straatbendes aansluiten. Sommige mensen kunnen zelfs stalker of moordenaar worden in hun streven naar bekendheid. Onderzoeken hebben aangetoond dat de belangrijkste redenen waarom vrouwen langdurige relaties verbreken niet mishandeling, wreedheid of overheersing zijn, maar gebrek aan waardering. Het verlangen te worden erkend, zich belangrijk te voelen en te worden gewaardeerd is allesoverheersend. En hoe belangrijker je iemand zich laat voelen, hoe positiever hij op jou zal reageren.

Recensie

door Tsenne Kikke
Dit is, mijn inziens, nu eens een boekje dat geschreven werd om toch maar iets te schrijven. Je leest het uit in enkele ademtochten. Het is een samenraapsel van technieken die in de wereld van de verkoop, waarin mensen elkaar op een ondoorzichtige wijze trachten te manipuleren, al jaren wordt toegepast, maar daarom niet minder interessant voor de beginner in dat vak, noch voor de leek. Vele '€˜samenvattingen'€™, herhalingen dus, en blanco bladzijden, vullen het boekje, iets groter dan zakformaat, op. Zelfs als we de bovenvermelde tekst eventjes met een gezond verstand analyseren, kunnen we er niet omheen dat, van zodra iemand de nodige liefde krijgt, hij of zij, zich automatisch goed in zijn/haar vel voelt omdat je niet iemand kunnen liefhebben zonder deze persoon tegelijkertijd te waarderen en de nodige aandacht te schenken. En liefde is een verschijnsel dat lang aanhoudt en het verdwijnt niet '€˜omdat je net bent bevredigt'€™. Als je honger hebt, schenk je volledige aandacht aan de behoeften van je lichaam, en dat gebeurt elke dag, meermaals zelfs. Dieren leven ook in '€˜straatbendes'€™ en elk mannelijk lid tracht de andere te overheersen, waardoor hij de nodige aandacht en waardering afdwingt, enzovoorts. Als je de kleurrijkdom van de natuur aanschouwt, neem die van bloemen bijvoorbeeld, dan merk je snel op hoe elke bloem de aandacht tot zich toe trekt, zelfs de aandacht van insecten. Met andere woorden, en zonder hier al te diep in te gaan: zichzelf belangrijk voelen is een universele drang en niet enkel en alleen menselijk gebonden. Alles in de natuur en in de kosmos eist onze aandacht en waardering op. Natuurlijk kunnen dieren geen merkkledij aankopen, noch zichzelf een wagen aanschaffen of mooie huizen. Daarin hebben de auteurs dan wel gelijk.
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2021 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht