ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Forum

cvs

Spiritualia Forum Index > Gezondheid > cvs
Pagina 1 van 11
Auteur Bericht
Gast




zondag 6 januari 2013 16:10 :: Onderwerp: cvs

Hallo,

heeft er iemand van jullie ervaringen met cvs

met het omgaan met de aandoening en met eventuele remedies hulpmiddelen of liever nog genezing.

Ik heb al een tiental jaren de aandoening en het verbeterd echt niet spijts mijn positieve ingesteldheid.

Nog eens proficiat met jullie site. Heel interessant en waardevolle artikelen.

 


Tsenne Kikke
Tsenne Kikke

Lid sinds: april 2005
Berichten: 67
Zijn/haar profiel
zondag 6 januari 2013 17:03 :: Onderwerp: CVS, chronisch vermoeidheidsyndroom

Misschien is de inhoud van het boek van Chantal Smedts iets voor jou. We maakten er indertijd een korte recensie van, waarvan hier de link.

Hoe kunnen we CVS voorkomen? Waarop Chantal Smedts antwoordde : "Leren luisteren naar ons lichaam, leren ontspannen, leren ademen, de juiste houding aannemen : heel eenvoudige zaken en raadgevingen die het leven van een kapper fundamenteel kunnen veranderen. Ik heb geleerd dat schoonheid op de eerste plaats van binnenuit komt en dat je daar eerst moet aan werken. De buitenkant is belangrijk, dat kan niemand ontkennen, ik zie er ook graag verzorgd en uitgerust uit, maar als je genoeg zorg draagt voor de binnenkant, dan komt dat vanzelf. Een gezond evenwicht bewaren door stil te staan bij de kleine dingen van het leven en die met je omgeving te delen, daar gaat het om. In de toekomst zal ik dat steeds meer doen."

Maar, misschien komen er nog andere reacties.


Gast




donderdag 10 januari 2013 13:46 :: Onderwerp: CVS

Hallo beste,

zo een 10 jaar geleden leed ik ook steeds aan extreme vermoeidheid, elke stap was te veel, de minste inspanning was ronduit uitputtend. De echte oorzaak zal ik wellicht nooit weten, het zou kunnen dat het een gevolg was van klierkoorts, bij sommige mensen kan dit jaren lang aanslepen, er werd ook astma vastgesteld.
Het ging langzaam een beetje beter, maar alle dagen had ik spierpijnen over gans het lichaam, het voelde aan alsof ik dagelijks met een stok beurs geslagen werd. Toen ik naar de hoofdarts dienst reumatoloog ging in het Jan Palfijn-ziekenhuis, ging er bij hem een lichtje branden en hij verwees me naar de endocrinologe van het ziekenhuis.
Toen kwam aan het licht dat ik een schildklieraandoening heb; Hashimoto. Klinkt modieus he wink
Mijn eigen afweersysteem keert zich tegen mijn schildklier en wil deze bestrijden tot ze uiteindelijk wegkwijnt.
De schildklier is een niet te onderschatten regulator en distributeur van hormonen, allerlei hormonen waarvan nog niet de helft bekend is. Je kan je inbeelden dat als er iets mis is met die schildklier, er van alles mis loopt in je lichaam.
Ik neem daar nu pilletjes voor en de man met "de stok" is niet meer. Ik kan niet zeggen dat ik me in topvorm bevind, maar toch al een pak beter.
De vraag waarom mijn immuunsysteem zich tegen het eigen lichaam keert, kan niet door dokters beantwoord worden.
En zelf kan ik wel wat bedenken, maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik hoop dat je een dokter vindt die je soelaas kan brengen.

Groetjes, Sonja


Pagina 1 van 11
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2024 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht