ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Forum

eerste kennismaking

Spiritualia Forum Index > Introducties > eerste kennismaking
Pagina 1 van 11
Auteur Bericht
martinevangaver

Zijn/haar profiel
zondag 7 maart 2010 12:22 :: Onderwerp: eerste kennismaking
Bij het zoeken naar een gepaste afbeelding bij mijn blog op http://martinevangaver.wordpress.com kwam ik terecht op deze site bij het boek: voorlopig bewind van Kristiaan Rotthier. Toen merkte ik dat er hier wellicht wel meer te vinden is wat zich in mijn interessesfeer bevindt, besloot ik me dan ook maar aan te sluiten bij deze site. Nu is het natuurlijk eerst nog een kwestie van alle mogelijkheden hiervan uit te zoeken, maar daarna kom ik hier zeker terug.

met vriendelijke groet
Martine

Oberon
Oberon

Zijn/haar profiel
zondag 7 maart 2010 18:24 :: Onderwerp: Welkom!
Wel Martine, hartelijk welkom op Spiritualia!

Toffe blog trouwens, lijkt me nogal uniek in z'n soort. Ben je ook professioneel met zulke zaken bezig?

Wat was trouwens de afbeelding dat je zocht? :-)

martinevangaver

Zijn/haar profiel
woensdag 10 maart 2010 19:33 :: Onderwerp: dank
Dank voor de verwelkoming Oberon... en ook voor de lovende woorden over mijn blog. Ik ben overigens niet professioneel bezig met sociale zorg (en ook niet met schrijven ;-)). Als je mijn blog blijft lezen, zal je merken dat ik er eigenlijk gaandeweg ben ingerold. Inmiddels is het natuurlijk wel zo dat ik officieel ben aangesteld als de wettelijk vertegenwoordiger (voorlopig bewindvoerder) voor mijn schoonbroer en schoonmoeder. Dat houdt in dat ik jaarlijks verantwoording moet afleggen aan de Vrederechter ivm het beheer van hun goederen. Maar dat kan uiteindelijk dus iedere particulier. En ik was dus op zoek naar een afbeelding die zou passen bij een artikel over voorlopig bewindvoering en kwam zo bij de cover van het boek over het hele thema. Mag ik trouwens vragen of jij Belg of Nederlander bent?

Oberon
Oberon

Zijn/haar profiel
zaterdag 13 maart 2010 19:43 :: Onderwerp: Werk
Wel, je hebt er in ieder geval al veel werk in gestoken :-)

Ik ben Belg, zoals ongeveer 50% van de mensen op de site. De andere 50 zijn Nederlanders.

love-is-all

Zijn/haar profiel
donderdag 25 maart 2010 18:48 :: Onderwerp: Dank voor je "bemoeienis"
Lieve Martine,
Hopelijk mag ik deze aanhef gebruiken, want ik ben me vreselijk wild geschrokken van de diverse reacties van Eenoogje. Zo hard, koud,meedogenloos, egoïstisch, zelfgenoegzaam dat ik nauwelijks meer iets naar een ander durf te mailen. Maar met je woorden was en ben ik wel heel blij; je hebt me heel erg geholpen door me bij te vallen.
Ik heb haar naam hier genoemd, dat mag ik denk ik wel omdat dit een openbare site is die door iedereen gelezen kan worden. Ga ik hiermee toch over de schreef, dan zal Michael me wel tot de orde roepen.
Ik durf nog even niets liefs of aardigs tegen je te zeggen, wordt daar niet boos of verdrietig om; zoals je wellicht begrijpt ben jij hier niet de oorzaak van.
Dus alleen een vriendelijke groet van "love-is-all".

martinevangaver

Zijn/haar profiel
donderdag 25 maart 2010 19:52 :: Onderwerp: liefdevol aanvaard
Lieve love-is-all,

je vriendelijke groet en lieve aanhef zijn liefdevol aanvaard. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk schrok van de repliek van éénoogje en even op het punt gestaan heb om te vragen waarom opeens zo defensief... want zo voelde het voor mij. Voel je dus niet bezwaard over je eigen gevoelens daarbij. Ik heb trouwens nog een mooie voor je... een beetje in aansluiting op wat jij schreef over: liefde kan je niet geven. Ik zeg het zelf een heel klein beetje anders: liefde kan je niet wéggeven... die krijg je immers altijd in veelvoud terug. En zo is het ook... heb ik zélf al heel vaak mogen ondervinden. En wat het 'geloven' betreft, waar éénoogje op inging: het geloven in het goede waar ik het over had, heeft voor mij op zich niets met het christelijke geloof (waar ik zelf eigenlijk maar heel weinig mee heb) te maken. Het is gewoon een feit dat als je uitgaat van het allerbeste en écht met je hele ziel gelóóft dat iets goed komt, dan sta je gewoon véél meer open voor alle kansen die het leven te bieden heeft... dat is althans mijn ervaring.

lieve groet van Martine

Pagina 1 van 11
Copyright © 2008-2010 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden