ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Forum

Aleister Crowley (Warwickshire, 12 oktober 1875 - Hastings, 1 december 1947)

Spiritualia Forum Index > Magie > Aleister Crowley (Warwickshire, 12 oktober 1875 - Hastings, 1 december 1947)
Pagina 1 van 11
Auteur Bericht
Tsenne Kikke
Tsenne Kikke

Lid sinds: april 2005
Berichten: 67
Zijn/haar profiel
zondag 15 mei 2011 12:50 :: Onderwerp: Aleister Crowley (Warwickshire, 12 oktober 1875 - Hastings, 1 december 1947)

1) In Search of the Beast 666


Gast




maandag 8 juli 2019 8:02 :: Onderwerp: Aleister Crowley

Aleister Crowley heeft "the beast" niet gevonden; hij is het zelf geworden : verslaaft aan opium en drank, met een dikke en ronde buik, is hij aan zijn einde gekomen toen hij nog geen tachtig jaar oud was.Weg waren al zijn spirituele gaven.

Het valt mij op dat veel zogenaamde "magiërs" niet zo oud zijn geworden. Ik zou ze wel willen volgen als ik daardoor gezond oud zou kunnen worden. Magie is iets voor jonge mensen : naarmate zij ouder worden sijpelt de magie weg in allerlei kwaaltjes.


Wijzigen
Tsenne Kikke
Tsenne Kikke

Lid sinds: april 2005
Berichten: 67
Zijn/haar profiel
dinsdag 9 juli 2019 16:21 :: Onderwerp: Dag beste Betweter! :-)

Crowley stierf op 72-jarige leeftijd. Wel lijkt het er op dat je alles afweet van 'magie'... :) 'Weg waren al zijn spirituele gaven'... hoe weet jij dat? :-) Over welke 'magiërs' heb je het? En, wat gezond oud worden betreft: ben jij zo iemand? In elk geval heeft magie bedrijven er niets mee te maken. Volg die 'magiërs' dus niet! Bovendien is de levenskwaliteit van belang en niet de duurtijd ervan. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs een Crowley een veel rijker leven heeft beleefd dan het merendeel van de huidige mensheid. Tenslotte doet elke mens op zijn eigen manier ervaringen op... Gun Crowley de zijne, en bemoei je met de jouwe. :-)

'Magie is iets voor jonge mensen : naarmate zij ouder worden sijpelt de magie weg in allerlei kwaaltjes.,'... Nogmaals: het klinkt alsof je het allemaal weet - en, heb jij geen kwaaltjes???. :-) (Eerlijk zijn, hé!) Och, geef toe dat je met bepaalde vooroordelen en vastgeroeste meningen rondloopt die niet al te positief zijn, en dat je aan de lezers de indruk tracht weer te geven dat je over het thema 'magie' alles afweet. (Uit je schrijven concludeer ik dat het niet het geval is.) Aan jou zou ik zelfs durven schrijven, dat als je één vinger naar een Crowley wijst, je tegelijkertijd 3 vingers naar jezelf richt. Anders gezegd: richt jouw blik naar binnen, bekritiseer jezelf; en schrijf eens iets met een meerwaarde waar lezers écht iets aan hebben, beste Gast. :-)


Pagina 1 van 11
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2024 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht