Veel mensen zijn beïnvloedbaar. Eigenlijk zijn we dat allemaal. Velen zijn licht- of bijgelovig. Eigenlijk zijn we dat allemaal. Velen geloven zaken, zonder ze eerst aan de waarheid te toetsen. In wezen doen we dat allemaal.
Het komt er dus op neer om te leren om op een logische manier het kaf van het koren te scheiden, en de ene mens slaagt daar beter in dan de massale anderen. Veel hangt van het menstype af. Een gevoelsmatig of intuïtief iemand zal daar meer moeilijkheden van ondervinden dan de persoon die eerder altijd in het hoofd zit.
Neem het thema 'nepnieuws', bijvoorbeeld...
Ook al is Covid19 in veel landen geen noodsituatie meer, op sommige andere plaatsen blijft de epidemie zich verspreiden, en wel op een zeer bedreigende manier. Het voedt breinen... Daarom is nepnieuws over anti-Covid19 vaccins nog steeds gevaarlijk. En om die reden moet dat soort van nieuws, net als eender welke andere epidemie, op een drastische manier worden bestreden.
Het volledig uitroeien, kan natuurlijk niet, maar 'Urban Vision', een van de belangrijkste uitgevers van advertentieruimte in Europa, nam evenwel het besluit om haar ruimtes proactief in te zetten om dat onzinnige nepnieuws over anti-Covid19-vaccins tegen te gaan.
Hoe? Door het meest schokkende nepnieuws van de anti-vaccinenkanalen op een enorm 3D-billboard te tonen. Dit billboard werd in een centrale straat van Milaan geïnstalleerd, waar massale anti-vaccinprotesten plaatsvonden, om de demonstranten de waarheid te vertellen.
De campagne genereerde een spontane persimpressie en werd een concrete steun voor de Italiaanse gezondheidsinstellingen voor de vaccinatiecampagne.
Bekijk het voor jezelf..., maar of het doemdenkers en nepnieuws-liefhebbers op andere gedachten brengt, is voor mij een vraagteken. Het is een leerproces en veel hangt van het menstype af. Een gevoelsmatig of intuïtief iemand zal daar meer moeilijkheden mee hebben dan de persoon die eerder altijd in het hoofd zit...

Wist je, beste lezer...,
...dat van al de duizenden maandelijkse bezoekers praktisch niemand de blogs met anderen - via Facebook of Twitter, bijvoorbeeld - deelt?... Kan jij daar iets aan doen??? Al bij voorbaat bedankt!

- Indien je een (bak)steentje bijdraagt - of, ooit hebt bijgedragen: mogen we jouw naam hieronder publiceren? -


"Vind mensen, die in zichzelf zowel de motivatie als de aangeboren drijfveer hebben om aan hun Innerlijke Zelf te werken, en we zullen hen gidsen."
- DIMschool vzw, de énige gespecialiseerd in Zelfkennis, zijnde: het kennen van het Zelf -
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voel je je geroepen om Spiritualia te sponsoren?
Klik hier en, alvast bedankt!
Overschrijven kan ook via: IBAN: BE22 7795 9845 2547 - BIC: GKCCBEBB
- Ook kan je in onze webshop iets aankopen, waaronder:
Archetypen vragenlijst
Kristallen schedels
Pendels
Purperen plaatjes
Wierook & Benodigdheden
Voor de 'Zoekers naar hun Innerlijke Waarheid' is er...: Eclecticus!
En, dan heb je nog ...
DIMschool biedt 10 interessante privé-sessies aan waaruit jij kan kiezen!
Dossier Zelfkennis: Over de Handleiding Pendelen van A tot Z
'Eclecticus': een korte introductie…
Meteorieten zijn hoogstwaarschijnlijk zo oud als onze planeet: eentje kopen?
Prachtige geode amethist schedel van 4 kg 340 gram zoekt een warme thuis.
Wat is jouw Archetype ? En, ken je ook die van jouw partner?
Een Cursus in Wonderen - A Course in Miracles: een introductie.
Interesse in Kabbala en de Boom des Levens?
Pssst! Jij, ja jij! Leren werken met Runen?… De handleiding is beschikbaar!