ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Spiritualia is nog immer op zoek naar een vaste doelgroep

Sponsors aantrekken? Of, met abonnementen werken?…
door Tsenne Kikke - woensdag 24 maart 2021 2:48

Elke krant, elk tijdschrift en ook elke website richt zich tot een bepaald lezerspubliek. Spiritualia ook, natuurlijk. Dat was alvast de oorspronkelijke bedoeling.

Ondanks het feit dat Spiritualia elk jaar via Google meer dan 100.000 bezoekers aantrekt, zijn we er nog immer niet in geslaagd een vaste doelgroep samen te stellen.

We probeerden het uit door sponsors aan te trekken. Dit jaar zijn we daarin nog niet gelukt. Vorig jaar wel: een vijftal, denk ik. (Indien jij er één van was, herinner ons eraan. Danke!)

Zijn er alternatieven? Zoals, onder andere, het voorbeeld van kranten opvolgen. Je weet wel...: je krijgt een stukje te lezen, maar je moet je abonneren als je wil weten wat er volgt.

En, hoe doen anderen het op 'spiritueel' gebied?...

Neem het tijdschrift 'Happinez', bijvoorbeeld. Daarop moet een mens zich eveneens abonneren. Het kost slechts tussen de 49 € en de 69 € per jaar; dit, afhankelijk van de promotie, en men krijgt er elke maand zelfs een cadeautje bij. Op de website ervan staat er eveneens: "Schrijf je net als 175.000 anderen in voor de mooiste verhalen, tips en inzichten." Ja, je leest goed: 175.000.

Bovendien heeft het op Facebook iets van een 213.260+ volgers en 132.190+ op Instagram. Het verschijnt 8x per jaar met een oplage van 114.030 exemplaren.

Doelgroep

'Happinez' laat haar doelgroep op een toegankelijke wijze kennismaken met een zeer breed aanbod van onderwerpen op het gebied van wijsheid, psychologie en spiritualiteit. Wat Happinez-lezers en bezoekers bindt is een mentaliteit: ze staan bewust in het leven, zijn op zoek naar betekenis, zelfontwikkeling en geestelijke groei. Het grootste deel van de doelgroep is vrouw, werkend, hoogopgeleid, ondernemend en actief. Ze zoekt inspiratie op allerlei gebieden: reizen, wonen, kunst en cultuur én spiritualiteit, gezondheid en psychologie. Et cetera...

- Nota: Welke vrouw wil daar niet bij behoren? De thema's die in dat blad verwerkt worden, richten zich dan ook tot die specifieke doelgroep. Zo staat er deze maand in 'Happinez' het volgend artikel...

Met dit magische kaarsenritueel kun je liefde aantrekken

Werken met kaarsen is een magische oefening. Je kunt het vuur gebruiken om dingen in op te branden, maar ook om dingen aan te roepen.

Jo-Ná Williams deelde een kaarsenritueel voor beginners om liefde aan te trekken. Doe je mee?

Dit heb je nodig:

– Witte, niet-geurende kaars

– Aansteker of lucifers

– Kaneel

– Rozenblaadjes (liefst gedroogd)

– Honing of (agave) siroop

– Kom

– Pen en papier

Stappen

1. Voer dit ritueel uit wanneer je in een goed humeur bent. Om jezelf in een goed humeur te brengen, kun je bijvoorbeeld gaan dansen of een eindje wandelen.

2. Schrijf je verlangens of intenties voor de liefde op een papiertje. Vertrouw hierbij op je intuïtie. Vouw hierna het papier in een paar vierkanten op, totdat het vlak genoeg is om onder de kaars te leggen.

3. Houd je verlangens en intenties in gedachten. Sprenkel een vleugje kaneel en de gedroogde rozenblaadjes bovenop de kaars, en een paar druppen honing of siroop in de kaars. Zorg ervoor dat je ze uit de buurt houdt van de lont, zodat ze niet verbranden. Het is niet erg als het een beetje rommelig wordt. Het gaat om de intentie.

4. Dit is een optionele stap. Wanneer je aan je intenties denkt en ze uitspreekt naar de kaars, wrijf over de buitenkant van de kaars met olie, zoals een gegeurde olie of verdunde essentiële olie.

5. Pak je kom en vul ‘m met water, genoeg om de onderkant van de kaars te bedekken. Leg je papiertje met je verlangens en intenties onder de kom.

6. Plaats je kaars in het water en steek ‘m aan. Zet ‘m ergens neer waar het ongestoord kan blijven staan. Doe een beroep op je gidsen, geesten, voorouders of tot wie je je ook aangetrokken voelt en vraag hen om je te helpen bij je intentie om liefde in je leven aan te trekken.

Na het ritueel

Laat de kaars uitbranden. Mocht je de kaars uit moeten blazen gedurende de dag, kun je ‘m weer aansteken wanneer je weer thuiskomt of wanneer je je er fijn bij voelt. Gooi de kaars weg wanneer deze uitgebrand is. Voordat je ‘m weggooit, kun je de kaars bedanken voor het assisteren tijdens het ritueel.

Je kunt je intenties bij het altaar laten liggen, of op een andere heilige plek in je huis. Zijn er in de komende maanden energieverschuivingen of veranderingen in je leven? Noteer deze.

Kwaliteit versus kwantiteit

Je moet het maar willen geloven... Maar, indien soortgelijke zaken jou interesseren moet je niet op deze Spiritualia website zijn.

Anderzijds zouden we - indien we ook zulke dingen zouden publiceren - er wél meer sponsors mee kunnen aantrekken. 'Vooral vrouwen, die bewust in het leven staan, op zoek zijn naar betekenis, zelfontwikkeling en geestelijke groei...'

Tot besluit...

Met deze tekst wilde ik geenszins een aanval tot 'Happinez' richten, noch naar de lezers ervan, doch gewoonweg duidelijk maken dat Spiritualia een manier zou moeten vinden om eveneens een eigen doelgroep samen te stellen. Liefst gebaseerd op het thema 'Zelfkennis', als dat kan...

175.000 is té hoog gegrepen. Laten we met een tiental beginnen. :-)

De vraag is: "Hoe?"... Via sponsorschap? Abonnementen? 10 Eclectici? .................? (vul zelf in.)

Ondertussen heb ik met deze tekst al minstens meer dan de helft van de lezers weggejaagd, maar...

... indien je er nog bent, zijn jouw ideeën van harte welkom! Verstuur ze via ‘Berichten’ bovenaan.

Laat je dus horen/lezen, hé? Alvast bedankt!

"Vind mensen, die in zichzelf zowel de motivatie als de aangeboren drijfveer hebben om aan hun Innerlijke Zelf te werken, en we zullen hen gidsen."

- DIMschool vzw, de énige gespecialiseerd in Zelfkennis, zijnde: het kennen van het Zelf -

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voel je je geroepen om Spiritualia te sponsoren?

Klik hier en, alvast bedankt!

Overschrijven kan ook via: IBAN: BE22 7795 9845 2547 - BIC: GKCCBEBB

- Ook kan je in onze webshop iets aankopen, waaronder:

Archetypen vragenlijst
Boeken (sterk afgeprijst)
Kristallen schedels
Pendels
Purperen plaatjes
Wierook & Benodigdheden

Voor de 'Zoekers naar hun Innerlijke Waarheid' is er Eclecticus!

En, dan heb je nog de vaste teksten...

DIMschool biedt 10 interessante privé-sessies aan waaruit jij kan kiezen!
Dossier Zelfkennis: Over de Handleiding Pendelen van A tot Z     
'Eclecticus': een korte introductie…
Meteorieten zijn hoogstwaarschijnlijk zo oud als onze planeet: eentje kopen?    
Prachtige geode amethist schedel van 4 kg 340 gram zoekt een warme thuis.
Wat is jouw Archetype ? En, ken je ook die van jouw partner?

Commentaar


Wees de eerste om te reageren!

Reageer


Opgelet: momenteel ben je niet ingelogd. Om onder jouw eigen naam te posten kun je hier inloggen.

Mijn naam:    
Mijn e-mail adres:    
Mijn commentaar:
Verificatie:
Typ de code hierboven in:
 


School voor ontwikkeling van De Innerlijke Mens


Adverteer op Spiritualia
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2021 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht