ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Herhaling: Spiritualia is nog immer op zoek naar een vaste doelgroep

Sponsors aantrekken? Of, met abonnementen werken?…
door Tsenne Kikke - woensdag 24 maart 2021 2:48

De samenstelling van een doelgroep is voor Spiritualia al 17 jaar lang een enorme uitdaging geweest. Elke krant, elk tijdschrift en ook elke website richt zich tot een bepaald lezerspubliek. Zo is de doelgroep van de Volkskrant of de Correspondent écht een andere dan die van LINDA.nieuws of RTL Boulevard.

Ondanks het feit dat Spiritualia elk jaar via Google meer dan 100.000 bezoekers aantrekt, zijn we er uit al die miljoenen in die 17 jaar tijd nog immer niet in geslaagd die vaste doelgroep samen te stellen. In cijfers uitgedrukt: 0.

We probeerden het in 2020 uit, door sponsors aan te trekken: mensen, die wilden dat Spiritualia online bleef. En ja: er was klein beetje reactie. Voldoende om toen - ondanks het feit dat we ermee wilden stoppen - het besluit te nemen om dan toch maar voort te doen.

Hoe een vaste doelgroep samenstellen? Het voorbeeld van kranten opvolgen? Je weet wel...: je krijgt een stukje te lezen, maar je moet je abonneren als je wil weten wat er volgt.

Of, neem het tijdschrift 'Happinez', bijvoorbeeld. Daarop moet een mens zich abonneren. Het kost slechts tussen de 49 € en de 69 € per jaar; dit, afhankelijk van de promotie, en men krijgt er elke maand zelfs een cadeautje bij. Op de website ervan staat er eveneens: "Schrijf je net als 175.000 anderen in voor de mooiste verhalen, tips en inzichten." Ja, je leest goed: 175.000.

Bovendien heeft het op Facebook iets van een 213.260+ volgers en 132.190+ op Instagram. Het verschijnt 8x per jaar met een oplage van 114.030 exemplaren.

Doelgroep

'Happinez' laat haar doelgroep op een toegankelijke wijze kennismaken met een zeer breed aanbod van onderwerpen op het gebied van wijsheid, psychologie en spiritualiteit. Wat Happinez-lezers en bezoekers bindt is een mentaliteit: ze staan bewust in het leven, zijn op zoek naar betekenis, zelfontwikkeling en geestelijke groei. Het grootste deel van de doelgroep is vrouw, werkend, hoogopgeleid, ondernemend en actief. Ze zoekt inspiratie op allerlei gebieden: reizen, wonen, kunst en cultuur én spiritualiteit, gezondheid en psychologie. Et cetera...

- Nota: Welke man of vrouw wil daar niet bij behoren? Zo stond er in 'Happinez' het volgend artikel...

Met dit magische kaarsenritueel kun je liefde aantrekken

Werken met kaarsen is een magische oefening. Je kunt het vuur gebruiken om dingen in op te branden, maar ook om dingen aan te roepen. Jo-Ná Williams deelde een kaarsenritueel voor beginners om liefde aan te trekken. Doe je mee?

Dit heb je nodig:

– Witte, niet-geurende kaars

– Aansteker of lucifers

– Kaneel

– Rozenblaadjes (liefst gedroogd)

– Honing of (agave) siroop

– Kom

– Pen en papier

Stappen

1. Voer dit ritueel uit wanneer je in een goed humeur bent. Om jezelf in een goed humeur te brengen, kun je bijvoorbeeld gaan dansen of een eindje wandelen.

2. Schrijf je verlangens of intenties voor de liefde op een papiertje. Vertrouw hierbij op je intuïtie. Vouw hierna het papier in een paar vierkanten op, totdat het vlak genoeg is om onder de kaars te leggen.

3. Houd je verlangens en intenties in gedachten. Sprenkel een vleugje kaneel en de gedroogde rozenblaadjes bovenop de kaars, en een paar druppen honing of siroop in de kaars. Zorg ervoor dat je ze uit de buurt houdt van de lont, zodat ze niet verbranden. Het is niet erg als het een beetje rommelig wordt. Het gaat om de intentie.

4. Dit is een optionele stap. Wanneer je aan je intenties denkt en ze uitspreekt naar de kaars, wrijf over de buitenkant van de kaars met olie, zoals een gegeurde olie of verdunde essentiële olie.

5. Pak je kom en vul ‘m met water, genoeg om de onderkant van de kaars te bedekken. Leg je papiertje met je verlangens en intenties onder de kom.

6. Plaats je kaars in het water en steek ‘m aan. Zet ‘m ergens neer waar het ongestoord kan blijven staan. Doe een beroep op je gidsen, geesten, voorouders of tot wie je je ook aangetrokken voelt en vraag hen om je te helpen bij je intentie om liefde in je leven aan te trekken.

Na het ritueel

Laat de kaars uitbranden. Mocht je de kaars uit moeten blazen gedurende de dag, kun je ‘m weer aansteken wanneer je weer thuiskomt of wanneer je je er fijn bij voelt. Gooi de kaars weg wanneer deze uitgebrand is. Voordat je ‘m weggooit, kun je de kaars bedanken voor het assisteren tijdens het ritueel.

Je kunt je intenties bij het altaar laten liggen, of op een andere heilige plek in je huis. Zijn er in de komende maanden energieverschuivingen of veranderingen in je leven? Noteer deze.

Kwaliteit versus kwantiteit

Je moet het maar willen geloven... Doch, indien je jouw brein met zulke zaken wenst te voeden, moet je niet op deze Spiritualia website zijn, maar eerder die 175.000 aanvullen.

Anderzijds zouden we - indien we ook zulke dingen zouden publiceren - er wél meer sponsors mee kunnen aantrekken. 'Vooral vrouwen, die bewust in het leven staan, op zoek zijn naar betekenis, zelfontwikkeling en geestelijke groei...' :-)

Bewust?... Och, laat ze maar zoeken...

Tot besluit...

Met deze tekst wilde ik geenszins een aanval tot 'Happinez' richten, noch tot de lezers ervan, doch gewoonweg duidelijk maken dat Spiritualia een manier zou moeten vinden om eveneens een eigen doelgroep samen te stellen, bestaande uit totaal andere menstypen. Een doelgroep, hoofdzakelijk gebaseerd op het thema 'Zelfkennis' - alhoewel...

... Ondertussen hebben we er ParaPsychon bij betrokken, teneinde een beetje water bij de wijn te doen. Anders gezegd: door er tussen de zwart-witte uitersten een grijstintje aan toe te voegen.

Over de toekomstige doelgroep...

175.000 deelnemers is té hoog gegrepen. Laten we met een paar beginnen. :-)

De vraag is: "Hoe?"... Via abonnementen? Enkel op Eclectici mikken? Met deze website naar het buitenland trekken? .................? (vul zelf in.) Of, gewoonweg blijven afwachten, zoals in de laatste 17 jaar?

Ondertussen heb ik met deze tekst al minstens meer dan de helft van de lezers weggejaagd, maar indien je er nog bent, zijn jouw ideeën van harte welkom! Verstuur ze via ‘Berichten’ bovenaan.

Laat je dus horen/lezen, hé? Of, word sponsor indien je geen eclecticus bent, die af en toe een kleinigheid doneert. Alvast bedankt! (In wezen gaat het niet zozeer om de centjes, maar daardoor geef je wél blijk dat je apprecieert wat er zoal wordt gepubliceerd!)

Nota: Deze tekst werd in maart 2021 geplaatst. Reacties sindsdien: nul komma nul. laugh

Donaties: 0 €

0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0

En, wist je eveneens, beste lezer...,

... dat van al de duizenden maandelijkse bezoekers praktisch niemand de blogs met anderen - via Facebook of Twitter, bijvoorbeeld - deelt?... Kan jij daar iets aan doen??? Al bij voorbaat bedankt!

- Indien je een (bak)steentje bijdraagt - of, ooit hebt bijgedragen: mogen we jouw naam hieronder publiceren? -

"Vind mensen, die in zichzelf zowel de motivatie als de aangeboren drijfveer hebben om aan hun Innerlijke Zelf te werken, en we zullen hen gidsen."

DIMschool vzw, de énige gespecialiseerd in Zelfkennis, zijnde: het kennen van het Zelf -
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voel je je geroepen om Spiritualia te sponsoren?
Klik hier en, alvast bedankt!

Overschrijven kan ook via: IBAN: BE22 7795 9845 2547 - BIC: GKCCBEBB

Ook kan je in onze webshop iets aankopen, waaronder:
Archetypen vragenlijst
Kristallen schedels
Pendels
Purperen plaatjes
Wierook & Benodigdheden

Voor de 'Zoekers naar hun Innerlijke Waarheid' is er...: Eclecticus!

En, dan heb je nog ...

DIMschool biedt 10 interessante privé-sessies aan waaruit jij kan kiezen!
Dossier Zelfkennis: Over de Handleiding Pendelen van A tot Z     
'Eclecticus': een korte introductie…
Meteorieten zijn hoogstwaarschijnlijk zo oud als onze planeet: eentje kopen?    
Prachtige geode amethist schedel van 4 kg 340 gram zoekt een warme thuis.
Wat is jouw Archetype ? En, ken je ook die van jouw partner?

Een Cursus in Wonderen - A Course in Miracles: een introductie.

Interesse in Kabbala en de Boom des Levens?

Pssst! Jij, ja jij! Leren werken met Runen?… De handleiding is beschikbaar!

Commentaar


Wees de eerste om te reageren!

Reageer


Opgelet: momenteel ben je niet ingelogd. Om onder jouw eigen naam te posten kun je hier inloggen.

Mijn naam:    
Mijn e-mail adres:    
Mijn commentaar:
Verificatie:
Typ de code hierboven in:
 


School voor ontwikkeling van De Innerlijke Mens


Adverteer op Spiritualia
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2022 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht