ProfielWie ben ikMijn interessesMijn poëzieBerichtenVriendenBeheer

Wat is het verschil tussen een kunstschilder en een Kunstschilder ?

Wat zijn de verschillen tussen Ware Kunst, kunst, het kunstige, kitsch, en pure rommel?
door Tsenne Kikke - donderdag 21 december 2017 17:14

Hieronder drukte ik diverse afbeeldingen af van portretten, die ik écht waar de moeite vond om met jou te delen. Te meer omdat er zoveel schilders dingen uitschilderen, die jij en ik op de leeftijd van 10 jaar reeds aankonden. Voorbeelden daarvan publiceerde ik reeds eerder, waarbij ik het onderscheid tussen Ware Kunst, kunst, het kunstige, kitsch, en pure rommel trachtte te accentueren.

Vandaag stel ik jou voor om met de meesterwerken van de 30-jarige Italiaanse kunstenaar Marco Grassi kennis te maken. Hij schildert ingewikkelde portretten, maar dan zó realistisch dat ze op foto's lijken.

Wat zijn werk des te opmerkelijker maakt, zijn vooral de onconventionele details die hij aan zijn weergegeven personages geeft. Door dit te doen, balanceert Grassi op de zeer dunne lijn tussen hyperrealisme en surrealisme, waarbij hij op een perfecte manier - laten we het 'rotzooit' noemen - met de breinen van zijn kijkerspubliek.

"Mijn doel is om diepe emoties op te wekken, waarbij ik tracht mensen gevoeliger te maken," vertelde Grassi. "Ik wil de realiteit en het surrealisme combineren, en de menselijke gedachten en geaardheid op een meer persoonlijke manier verkennen."

Sommige van zijn onderwerpen worden als half mens en half standbeelden weergegeven, sommige kleden zich in kleurrijke stoffen, of dragen futuristische sieraden, maar ze komen allemaal dermate overtuigend over, dat we ons zouden kunnen afvragen waarom deze meest opvallende en mysterieus uitziende mensen er eigenlijk zo uitzien.

De hoeveelheid tijd die Grassi aan één werk besteedt, is afhankelijk van de grootte en complexiteit, maar meestal wijdt de kunstenaar ten minste enkele maanden aan één schilderij. "Het is heel lange  arbeid, en vereist extreme aandacht in al zijn fasen."

Door surrealistische elementen in of op het lichaam te plaatsen (in plaats van alleen de superrealistische kenmerken ervan weer te geven), probeert Grassi onze tweevoudige manier van zijn te benadrukken: "Onze innerlijke kant, intiem en uiterst gevoelig; dit, in tegenstelling tot onze interesse in het uiterlijke van dingen, zoals: een vaas, een pot, een schaal. Mooi en kostbaar, maar leeg vanbinnen."

"De grootste uitdaging is: altijd streven naar het betrachten om een ​​niveau van extreme kwaliteit te blijven behouden, zowel voor wat de menselijke figuur aangaat, als voor de toegevoegde elementen, om op die manier een ​​homogeen werk in alle aspecten te creëren - en, om het idee, dat mensen over schilderen hebben, te overstijgen door fotografie op een exclusieve manier te imiteren."

Bekijk nu hoe Grassi op een meesterlijke wijze de enorme verscheidenheid aan structuren - met behoud van de subtiele emoties - reconstrueert. Ikzelf vond zijn werken gewoonweg subliem, en hoop dat jij er misschien ook zo over denkt...

Commentaar


Wees de eerste om te reageren!

Reageer


Opgelet: momenteel ben je niet ingelogd. Om onder jouw eigen naam te posten kun je hier inloggen.

Mijn naam:    
Mijn e-mail adres:    
Mijn commentaar:
Verificatie:
Typ de code hierboven in:
 


School voor ontwikkeling van De Innerlijke Mens


Adverteer op Spiritualia
Adverteren
Zoek&Vind
Meer
Spiritualia
Contact
Copyright © 2008-2019 Spiritualia. Alle rechten voorbehouden. | Privacy Statement | Gedragscode | Algemene Voorwaarden | Auteursrecht